همشهری آنلاین: بیش از 104هزار زائر ایرانی بیت‌الله الحرام امروز دوشنبه 18 آذر همزمان با عید قربان در عربستان پس از انجام اعمال رمی جمره عقبه، قربانی و حلق و تقصیر حاجی شدند

به گزارش روز دوشنبه 18 آذرخبرنگار ایرنا، زائران ایرانی امروز به شکر انجام فریضه الهی پس از طی بخشی از مسیر عملیات حج تمتع و ادای نماز عید قربان همدیگر را در آغوش گرفته و به یکدیگر تبریک می‌گفتند.

حجاج مرد ایرانی که برای نخستین بار مناسک حج تمتع را انجام داده بودند در مرحله حلق اقدام به تراشیدن موی سر خود کردند.

حجاج زن ایرانی نیز درمرحله تقصیراقدام به کوتاه کردن بخشی از مو و ناخن خود کردند.

پخش شیرینی، نقل و شکلات توسط حجاج ایرانی امروزدر کاروان‌های مختلف به مناسبت این عید عظیم الهی صحنه‌های زیبایی را به تصویر می‌کشید.

زائران ایرانی بیت‌الله الحرام که از روز هشتم ذی الحجه هجرت و عزیمت خود را با خروج از مکه مکرمه به سمت صحرای عرفات شروع کرده بودند در 48 ساعت گذشته هجرت‌های مکرر را تجربه کردند.
سرزمین عرفات، صحرای مشعر یا مزدلفه، و شهر خیمه‌ها وادی منا منازل و مناطق مهاجران الهی تا امروز بوده است.

زائران که بیتوته کردن در صحاری مختلف را تجربه کردند امروز با جسمی خسته درحالی که بسیاری از آنها به شدت سرما خورده بودند فاصله سه کیلومتری چادرهای زائران ایرانی تا منطقه جمرات راطی کرده و اقدام به رمی عقبه و انجام سایر اعمال حج تمتع کردند.

حجاج ایرانی باید روز دوازدهم ذی الحجه به مکه مکرمه بازگردند تا طواف حج تمتع ، نماز طواف، سعی بین صفا و مروه، طواف نساء و نماز این طواف را انجام دهند.
بیش از نیمی از حجاج ایرانی بیت الله الحرام را زنان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 70378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز